Jak do nas trafić?
Oddziały » Oddział Covid
Kontakt
Szpital Tymczasowy MTP
ul. Głogowska 14
61-001 Poznań
tel.: 61 869 23 11
mail: szpitaltymczasowy@skpp.edu.pl
Wjazd dla karetek od ul. Śniadeckich, brama nr 2.
W celu uzyskania informacji na temat zdrowia osoby hospitalizowanej w Szpitalu Tymczasowym MTP, uruchomione zostały specjalne numery telefonów: 61 869 23 71 (Oddział Pulmonologiczny), 61 869 23 48 (Intensywna Terapia) oraz 61 869 23 46 (Oddział Internistyczny II); czynne w godzinach 13:00-14:00 oraz 16:00-17:00. Swoją tożsamość, jako osoby uprawnionej, można potwierdzić wskazując numer księgi głównej chorego (dostępny m.in. na opasce na ręce pacjenta) lub odpowiadając na pytania weryfikacyjne, zadawane przez operatorów infolinii.
FAQ
SK Przemienienia Pańskiego F-SZ.0-281 Wyd. 1/2021-02-04
Szpital Tymczasowy na Międzynarodowych Targach Poznańskich
Informacja dla pacjenta
W jaki sposób mogę uzyskać informację o stanie zdrowia osoby hospitalizowanej w Szpitalu Tymczasowym?
W celu uzyskania informacji na temat zdrowia osoby hospitalizowanej w Szpitalu Tymczasowym, uruchomione zostały specjalne numery telefonów 61 8692371 (Oddział Pulmonologiczny), 61 869 23 46 (Oddział Internistyczny II) oraz 61 869 2348 (Intensywna Terapia); czynne w godzinach 13:00-14:00 oraz 16:00-17:00. Swoją tożsamość, jako osoby uprawnionej, można potwierdzić wskazując numer księgi głównej chorego (dostępny m.in. na opasce na ręce pacjenta) lub odpowiadając na pytania weryfikacyjne, zadawane przez lekarzy.
Jaki jest numer telefonu infolinii?
Infolinia dostępna jest pod numerem telefonu: 61 8692371 (Oddział Pulmonologiczny) oraz 61 869 2348 (Intensywna Terapia) 61 869 2346 (Oddział Internistyczny II)
Czy istnieje możliwość odwiedzin u pacjenta?
Odwiedziny pacjentów dla osób z zewnątrz są niemożliwe. Szpital Tymczasowy jest objęty bezwzględnym reżimem sanitarnym. Dostęp do pacjentów ma jedynie wykwalifikowany personel medyczny.
Mój tata nie ma ubezpieczenia. Czy pacjent będzie obciążony kosztami leczenia?
Wszelkie działania związane ze zwalczaniem pandemii COVID-19 w tym leczenie pacjentów są bezpłatne i pokrywane z budżetu państwa. Za leczenie chorych na COVID-19 hospitalizowanych
w Szpitalu Tymczasowym nie pobiera się żadnych opłat.
Jak wygląda wypis ze Szpitala? Czy pacjenta odwozi karetka czy też mamy pacjenta odebrać osobiście? Jak-skoro nie można się tam dostać?
Po ustaleniu z personelem medycznym, należy przekazać Choremu czyste ubrania, w które zostanie przebrany w strefie przejściowej na terenie szpitala. Następnie (w zależności od aktualnej sytuacji) zostanie przetransportowany do głównej bramy MTP (wejście od ul. Śniadeckich) lub odebrany przez rodzinę we wskazanym miejscu na terenie MTP.
W przypadku, gdy stan zdrowia Chorego uniemożliwia podróż transportem prywatnym – zostanie przewieziony do domu transportem sanitarnym.
Co pacjent może mieć przy sobie w szpitalu?
o klapki pod prysznic
o bielizna osobista
o szlafrok
o przybory toaletowe (mydło, szampon, szczoteczka i pasta do zębów, dezodorant, grzebień, przybory do golenia itp.)
o przyjmowane na stałe leki w oryginalnych opakowaniach (np. insulina
o woda mineralna niegazowana/soki w plastikowych butelkach lub kartonach
o jednorazowe chusteczki nawilżane do pielęgnacji
o gąbkę/myjkę do ciała
o środki higieny osobistej (podpaski, pampersy)
o książki, czasopisma
o telefon komórkowy / ładowarka
Czego nie zalecamy?
Zabierania ze sobą rzeczy wartościowych np. biżuterii oraz pieniędzy. Szpital nie ponosi odpowiedzialności materialnej za zagubione lub skradzione rzeczy osobiste pacjenta nie przekazane w depozyt.
Nie zabieramy ze sobą również ręczników ani piżamy – te dostaną Państwo w Szpitalu.
Czego pacjent nie może mieć ze sobą w Szpitalu?
Na teren Szpitala Tymczasowego MTP obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia:
o wyrobów tytoniowych (w tym e-papierosów i podgrzewaczy tytoniu),
o zapalniczek, zapałek, innych źródeł ognia,
o alkoholu i innych substancji odurzających,
o czajników elektrycznych,
o ostrych narzędzi, broni białej, broni palnej, innych przedmiotów, które mogą być uznane za niebezpieczne
Czy będę miał możliwość złożenia wartościowych przedmiotów w depozycie?
Tak, przy przyjęciu istnieje możliwość złożenia wartościowych przedmiotów w depozycie Szpitala.
Jak mogę przekazać pacjentowi paczkę?
Punkt przekazywania paczek dla pacjentów Szpitala Tymczasowego MTP, znajduje się przy bramie wjazdowej nr 2 na Międzynarodowe Targi Poznańskie przy ulicy Śniadeckich. Paczkę przyjmą wolontariusze lub żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej, wyznaczeni przez Szpital.
Co mogę przekazać w paczce dla pacjenta?
o butelkowaną wodę, soki,
o jedzenie zapakowane fabrycznie, niewymagające przechowywania w warunkach chłodniczych,
o owoce,
o coś do czytania,
o z uwagi na charakter Szpitala prosimy o minimalizowanie ilości przekazywanych rzeczy i produktów spożywczych.
Czego nie mogę przekazać pacjentom?
Obowiązuje całkowity zakaz przekazywania pacjentom:
o wyrobów tytoniowych (w tym e-papierosów i podgrzewaczy tytoniu), zapalniczek, zapałek, alkoholu
i innych substancji odurzających,
o czajników elektrycznych, suszarek, farelek
o wyrobów spożywczych wymagających podgrzania lub przechowywania w lodówce oraz żywności z krótkim terminem przydatności do spożycia.
Jak przygotować paczkę dla pacjenta?
Paczka powinna być zapakowana w jedną torbę, w sposób umożliwiający okazanie zawartości podczas jej przyjmowania. Wszystkie rzeczy zbędne, a zwłaszcza zakazane, będą usuwane z paczek w obecności osób dostarczających paczki i im przekazywane zwrotnie. Prosimy przyjąć takie postępowanie, wynikające z troski o bezpieczeństwo Pacjentów i Pracowników Szpitala Tymczasowego MTP. Szczególnie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa, jest wyeliminowanie wszelkich źródeł ognia.
Paczka musi być oznaczona w wyraźny sposób imieniem i nazwiskiem pacjenta. Dostarczenie paczki ułatwi zamieszczenie na niej numeru łóżka pacjenta i pawilonu, które umieszczone są nad każdym łóżkiem pacjenta (np. 120/8A).
Prosimy również o nie umieszczanie w paczkach rzeczy wartościowych, ponieważ szpital nie ponosi odpowiedzialności materialnej za przekazywaną zawartość.
Czy osoba hospitalizowana może przekazać coś rodzinie?
Szpital nie przewiduje możliwości przekazywania paczek zwrotnych, od pacjentów dla rodziny np. z brudną odzieżą.
Czy w Szpitalu Tymczasowym będę mógł korzystać z opieki duszpasterskiej?
Tak, każdy pacjent ma prawo do posługi duszpasterskiej, zgodnie ze swoim wyznaniem. Prośbę o kontakt z kapłanem, należy przekazać personelowi medycznemu w trakcie hospitalizacji.
Czy w trakcie pobytu w Szpitalu Tymczasowym będę mógł korzystać z pomocy psychologa?
Tak, w trakcie pobytu będzie zapewniona opieka psychologiczna. Potrzebę wsparcia ze strony psychologa może zgłosić:
o lekarz prowadzący lub inny członek zespołu medycznego,
o pacjent osobiście,
o rodzina pacjenta.
Kontakt z psychologiem w szpitalu tymczasowym odbywa pod numerem telefonu 797-373-735.
Czy w Szpitalu Tymczasowym będę miał zapewniony dostęp do Internetu?
W Szpitalu Tymczasowym istnieje możliwość skorzystania z Internetu dystrybuowanego przez Międzynarodowe Targi Poznańskie.
Czy w Szpitalu Tymczasowym mogę bez przeszkód korzystać z telefonu komórkowego?
Tak, pod warunkiem, że korzystanie z telefonu komórkowego nie będzie zakłócać działania urządzeń medycznych (należy to uzgodnić z personelem medycznym w trakcie pobytu). Należy również zwrócić uwagę, by korzystać z telefonu komórkowego i ew. innych urządzeń elektronicznych, w sposób nieuciążliwy dla innych pacjentów oraz personelu.
Jak mogę uzyskać kopię dokumentacji medycznej?
Należy złożyć pisemny, czytelnie podpisany wniosek w Biurze Ruchu Chorych Szpitala Klinicznego Przemienienia Pańskiego, przy ulicy Długiej ½ lub Szamarzewskiego 84 w Poznaniu (wzór wniosku dostępny jest do pobrania na stronie internetowej Szpitala: www.skpp.edu.pl -> zakładka „dla pacjenta” -> „udostępnianie dokumentacji medycznej”) lub przesłać wniosek w formie pisemnej za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres Szpitala: Szpital Kliniczny Przemienienia Pańskiego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, ul. Długa ½ 61-848 Poznań lub przesłać skan wniosku za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: szpital@skpp.edu.pl lub złożyć stosowny wniosek za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (www.epuap.gov.pl).
Kto może złożyć wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej?
Pacjent lub jego przedstawiciel ustawowy lub osoba upoważniona przez pacjenta.
Po śmierci pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym, a także osobom bliskim.
Po jakim czasie dokumentacja zostanie wydana?
Niezwłocznie, uwzględniając jednak czas potrzebny na przygotowanie dokumentacji do wydania.
W jakiej formie otrzymam kopię dokumentacji medycznej?
W formie kopii (wyciągu, odpisu, wydruku) potwierdzonej za zgodność z oryginałem, zaś badania radiologiczne na nośnikach danych elektronicznych.
Jak mogę złożyć skargę?
Wysyłając pismo za pośrednictwem Poczty Polskiej na adres Szpitala: Szpital Kliniczny Przemienienia Pańskiego Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, ul. Długa ½ 61-848 Poznań lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: szpital@skpp.edu.pl lub telefonicznie, pod numerem telefonu: 61-854-91-21